برچسب: شیمی/آلی /فضایی/ترکیبات

شیمی آلی

20,000 ریال
عنوان مورد نظر موجود نیست.
شیمی یک علم نیست ،شیمی زندگی است به هرچیزی که در اطراف ما وجود دارد بنگریم که مخلوق خداوند است ،قواید شیمی در آن حاکم می باشد ،از رشد گیاهان و متابولیسم ترکیبات درون موجودات زنده گرفته تا معادن و ذخایر طبیعی همه و همه شیمی هستند .
آب این مخلوق ارزشمند خداوند که مایه ی حیات است شیمی بسیار پیچیده ای دارد آیا می دانید اگر دانسیته ی یخ از آب بیشتر بود چه می شد ؟ کل اقیانوس ها یخ می زدند .می دانید اگر قطعیت آب کمتر از وضع موجود آن بود این مایع حیات کلا بخار می شد .آیا می دانید چرا زمان بارش برف ،دمای هوا زیر صفر نمی رود ؟
ترکیباتی که درون گیاهان شکل می گیرند بسته به نوع گیاه ومنطقه رویش آنها جاذب حشرات جهت گرده افشانی ودافع آفات و بیماری ها می باشند .
آیا می دانید که هر دردی که وجود دارد درمان آن را خداوند در ترکیبات گیاهی نهفته است ؟ بیشتر دارو های را که بشر سنتز کرده است ، با الگو برداری از ترکیبات طبیعی می باشد .از قدرت خلقت خداوند این بس که هنوز بشر قدرت سنتز خیلی از ترکیباتی که گیاهان می سازند را ندارد .
لذا علم شیمی علم به زندگی ،علم به طبعیت وخلقت است و اگر شناخت ما نسبت به طبعیت و شیمی آن بیشتر شود ،از مواهب الهی بهتر استفاده کرده و از زندگی لذت بیشتری خواهیم برد
ساختمان ترکیبات آلی ،خواص ترکیبات آلی ؛ آلکان ها و سیکلوآلکان ها ،آلکن ها و آلکین ها ،آلکیل هالید ها ،شیمی فضایی ،ترکیبات آرومانیک ،الکل ها فنل ها واترها ،آلدئید ها وکتون ها ،کربوکسیلیت اسید ها ومشتقات آن ها ،آمین ها ،کربوهیدرات ها