برچسب: قرنطینه / دامپزشکی/ بیماری / فراورده های خام دامی/ بهر

قرنطینه دامپزشکی

140,000 ریال
انسان از گذشته توانایی قرنطینه را به عنوالن تنها مکانیسم دفاعی علیه بیماری های واگیر تجربه کرده است. قرنطینه هر کشور نخستین سد دفاعی در مقابل هجوم بیماری زا و عفونی است.کاربرد و وظایف اصلی و کلی قرنطینه مراقبت از موارد مشکوک و مظنون و شاید آلوده در مدت و مهلت معین است که پس از انقضای دوره مقرره و رفع ابهام و اطمینان کامل از سلامت آن اجازه ورود به کشور یا به منطقه داده می شود.
بنابراین در همه گمرکات ، بنادر و مبادی ورودی و خروجی کشور و همچنین در گلوگاه های مهم پر تردد بین استان ها پست های قرنطینه دامی دایر است و برای همه فراورده های دامی وارد شده از طریق خشکی، دریا و هوا نظارتا به عمل می آید .
کتاب حاضر نقش سازمان دامپزشکی کشور در امر قرنطینه دام را توضیح می دهد و انواع قرنطینه ،وظایف قرنطینه دامی را بیان می کند و در کل مورد استفاده دانشجویان رشته های دامپزشکی و دست اندرکاران امور دامپزشکی است.
شکل گیری قرنطیه در طول تاریخ و سازمان های مرتبط- نمونه گیری از مواد اولیه ، دام و فراورده های خام دامی ،اصول تجزیه و تحلیل خطر و بیوتروریسم – صادارات ، واردات و ترانزیت ،حمل و نقل دام و فزآورده های خام دامی در داخل کشور-طرح مساله،اقدامات لازم در هنگام بروز سه بیماری